(Kozma Judit összefoglalója)

A többszörösen telítetlen zsírsavak (omega-3 és omega-6) döntő szerepet töltenek be az agy felépítésében és működésében. De az omega-3 zsírsav szinte teljesen eltűnt a modern táplálkozásból. Ennek hiánya v. egyensúlyának zavarai fontos szerepet játszhatnak a viselkedési zavarok, a tanulási nehézségek, a diszlexia és az autisztikus tünetek kialakulásában. Az omega-3 zsírsav (EPA és DHA) létfontosságú az agy normális fejlődéséhez, mentális és érzelmi egészségünkhöz. Megtalálható a halakban, a lenmagolajban, diófélékben.

Az angol Dr. Alex Richardson szerint az omega-3 zsírsav hiánya a következő tüneteket okozhatja:
– túlzott szomjúság, gyakori vizelés, durva v. száraz bőr, száraz, fénytelen haj, korpásodás, puha, törékeny körmök;

– allergiás hajlam: ekcéma, asztma, szénanátha, stb;

– látással kapcsolatos tünetek: rossz szürkületi látás, túlérzékenység a fényre, olvasási problémák;

– figyelemzavarok: gyors figyelem-elterelődés, rossz koncentráció, memóriazavarok;

– érzelmi túlérzékenység: hajlam a depresszióra, erős kedélyingadozások, túlzó félelmek;

– alvásproblémák: este nehezen tud ellazulni, aludni, reggel nehezen kel fel.

Az ideális EPA-bevitel naponta kb. 500 mg.

Bővebb információ:
Tinus Smits: Autizmus – van remény c. könyvében
(Remedium, 2008)